lørdag den 24. august 2013

Religion er nødvendig for nogle

Nej jeg hader ikke religion da jeg mener det er en nødvendighed for et samfund at nogle har deres holde pladser på det religiøse plan.

Jamen kristendommen har afgjort gået over lige så mange lig som Islam men kristendommen blev reformeret og adskilt fra politisk virke under Reformationen.

Islam køre stadig i samme spor med at den lovgivende, udøvende, dømmende som under et - altså ikke politisk adskilt som gør at religiøse dogmer skal dømme i en sag som er helt uden for jura men på dogmatiske betingelser.

Mennesker i Mellemøsten vil væk fra de dogmer og mere læne sig op af demokratiske værdier - ikke vores begreb af demokratiske dogmer men deres forestilling. Det er derfor det altid går galt når man blander vores ideologi sammen som opfindelsen af den dybe tallerken som folk i Mellemøsten ikke har noget som helst begreb om. De vil bare kunne stemme i fred og vælge den leder de mener er det bedste for landet og retten til at på skrift og tale at kunne give udtryk for positive eller negative meninger.

Faktisk et meget ydmygt forlangende men samtidig vil de beholde deres kultur og måde at leve på uden at nogen skal begynde at lave om på det.-

Det er vi jo ikke langt fra erkendende når man så ser i Kokkedal hele den juletræ halløj og hvor man nægter at bruge 5000 på et skide juletræ med begrundelsen at det ikke er deres kultur at opstille et sådan satans symbol på noget som de overhovedet ikke forstår. De har jo helt misforstået det at være i en beboerforening for de har helt blindt tilsidesat de andre og tilgodeset deres egne. Helt ekstremt udemokratisk og helt i strid med grundideen med en beboer forening.

Tidligere bestyrelse havde ingen problemer med at bruge 60.000 på en EID fest for mindretallet - det kan man da kalde storsind og helt på linje med en beboer forenings virke.

Hvem bidrager til en rigtig forståelse for det danske samfund?

Jeg kan huske for mere end 15 år siden der var en reportage fra getto parker omkring arbejdsløshed og om de store kulturforskelle som gjorde at de trak sig mere og mere sammen og væk fra det danske samfund.

En arabisk kvinde sagde: Jeg er bange for at gøre mine sønner danske, da vores kultur så forsvinder.

En helt misforstået holdning som allerede dengang burde havde været arbejdet på da den stadig er eksisterende.

Vi er ikke ude på at assimilere men samle om at uanset hvor du kommer fra så er Danmarks mål ikke at fjerne folks kultur og tvinge dem til at spise røde pølser og drikke rød sodavand men at man har et medansvar i at medvirke til at Danmark har råd til at hjælpe folk som er i nød og det gør man ikke ved at være passiv og som en jeg kender som er sprogekspert i arabisk - Dansk sagde:

De stempler ind på sprogskolen og forsvinder og kommer tilbage flere timer senere for at stemple ud. Det er jo noget som man kan blive harm over at nogle grupper bare undgår systemet og ikke ønsker at deltage.

Det er jo ikke kun Danmark som har det problem for det er også et stort problem i Israel med Ortodokse jøder som hverken vil arbejde eller deltage i nogen som helt ting i Samfundet andet læse Toraen.

Jeg kan godt eksistere med religiøse mennesker men jeg gør altid klar fra starten at jeg ikke gider høre på skriftsteder og religiøse ordsprog og det er gået meget godt igennem årene for det er så bare en gensidig forståelse og så er der jo så mange andre ting at snakke om.

Jeg vil på ethvert tidspunkt harcelere imod imamer som Sakkari og specielt en som har opfordret danske muslimer til at melde sig i kampen i Syrien. Se den slags kan jeg simpelthen ikke acceptere og ser rødt - dem som melder sig vil jeg på ethvert tidspunkt sparke ud af Danmark - for det skal ikke gøres til en terror rede hvor de så kan vende hjem til Danmark som helte efter at have skudt en masse mennesker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar